Webhosting

Red PURPLE BLACK

Administratie locala

Demitere de viceprimar în administraţia locală

Scris de

Astăzi, 17 iulie 2014, a avut loc şedinţa de Consiliu Local prezidată de consilierul PDL Gradinaru Corneliu ce a avut pe ordinea de zi 18 puncte.

La  numărul unu pe ordinea de zi a fost proiectul de demitere a viceprimarului iniţiat de consilierii PSD Constantin Tcaciuc, Cojocaru Gheorghe, Popovici Dumitru, consilierul PPDD Cătălin Ipate, consilierii UNPR Claudiu Irimia şi Căpăţână Gabi. Înainte de începerea votului s-a stabilit comisia de numărare a voturilor din care au facut parte Grădinaru Corneliu, Irimia Claudiu, Ipate Cătălin, Popovici Dumitru și Baciu Florin. În urma votului secret consilierii au votat cu 10 pentru şi 6 împotriva demiterii viceprimarului Iustin Haliga. Practic în afară de consilierii PDL toţi ceilalţi au fost de acord cu demiterea vicelui.

De-a v-ați-ascunselea cu reporterii Antena1

Scris de

 

 Urmărind emisiunea Acces Direct de pe Antena1, din data de 13 iunie, ne-am dus cu gândul la showurile de divertisment de sâmbătă seara. O zi întreagă primarul orașului Podu Iloaiei, Istrate Constantin Gabi, s-a ascuns de reporterii Antena1 fugind de responsabilități și atribuțiile de edil. Din cele urmărite am înțeles că a găsit moduri destul de amuzante de a se piti. S-a întins pe bancheta jeep-ului primăriei când acesta patrula prin oraș, a parcat mașina în cartierul Zecime așteptând ca angajații să-i dea raportul cu privire la  ce fac reporterii ce-l așteptau în fața primăriei, nu a răspuns la telefon și în cele din urmă a dat bir cu fugiții, găsindu-și de lucru în Iași împreună cu secretara Roxana.

 Toate ipostazele găsite ne duc cu mintea la comportamentul unui copil care a spart borcanul cu dulceață și se ițește de după trandafiri să vadă dacă mama nu s-a supărat.

Ce ar putea crede cetățenii orașului nostru despre un primar care nu poate da o explicație, oricare ar fi, unor reporteri ce vor doar să afle adevărul în jurul unui caz ce se umple de mister pe zi ce trece?!

Ce ar  putea crede cetățenii despre un om ce nu poate da răspunsuri unor acuze ce i se aduc?!

Oare va caută să-l certe și să-l amenințe iarăși pe nea Gheorghe?!

Oare se va răzbuna pe alți oameni din localitate?!

Posturi vacante în administrația publică

Scris de

Primăria orașului Podu Iloaiei organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor publice de execuție, vacante, după cum urmează:

1.      Consilier, clasa I, grad profesional superior - Compartiment Urbanism;

2.      Referent, clasa I, grad profesional superior - Compartiment Resurse Umane;

3.      Consilier, clasa I, grad profesional asistent – Compartiment Achiziții Publice și Contracte.

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici(r2), cu modificările și completările ulterioare.

 Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției publice sunt:

Consilier, clasa I, grad profesional superior:

-studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul arhitectură, urbanism, construcții;

Abuzurile primarului sunt plătite din buzunarul contribuabilului

Scris de

Cum totul se plătește pe lumea asta, unul dintre abuzurile făcute de primarul Gabi Istrate s-a întors împotriva sa. Odată cu câștigarea alegerilor din iunie 2012, primarul nostru s-a gândit că primăria și orașul Podu Iloaiei sunt tarlaua personală, și își poate permite să facă orice. Astfel s-a gândit că poate să dea afară pe cine vrea dumnealui din posturi ocupate în litera legii. Așa s-a întâmplat de l-a eliberat din funcția de administrator al orașului pe domnul Florin Perju, angajat legal în perioada când la primărie era domnul Baciu Petru. Domnul Florin Perju, chiar dacă s-a achitat de sarcinile de servici, s-a trezit fără post, fără drept de apel din partea noii conduceri. Acest lucru li s-au întâmplat mai multor angajați: Paul Codru a fost hărțuit până și-a dat demisia de la sala de sport, și mulți angajați stau cu frică și în ziua de azi fiind amenințați. N-am să-i nominalizez pe cei ce se tem, pentru a nu-i pune în pericol.

Doar că, după cum spune o vorbă din străbuni, unde-i lege nu-i tocmeală și ora scadenței a sosit. Domnul Florin Perju a dat în judecată primăria pentru abuzul săvârșit de primar, și după aproape un an și jumătate, prin decizie definitivă, își poate recăpăta postul de administrator al orașului și va primi ca despăgubire salariul ce i se cuvenea pe toată perioada aceasta. Nu știm valoarea dar poate fi estimată la 30 000 lei. Oare acești bani din ce buzunar vor fi plătiți?! Mai mult ca sigur din bugetul local, adică din buzunarul contribuabilului. Abuzurile primarului sunt plătite din buzunarul cetățeanului.

Chiar dacă există hotărâre judecătorească prin care domnul Perju trebuie repus în funcție, administrația locală refuză acest lucru, motiv pentru care păgubitul a depus plângere penală împotriva primarului Constantin Gabriel Istrati. Să vedem cum vor evolua lucrurile în perioada următoare. 

 

Joi, 01 Mai 2014 14:45

1 mai fără terasă

Scris de

Dacă nu sunteți pe o terasă în centru orașului Podu Iloaiei de 1 mai muncitoresc, nu e vina voastră. Doar știți că în orașul nostru nu sunt terase.

Se pare că nici anul acesta nu vom avea terase în orașul nostru. După ce anul trecut patronul pizzeriei Hap Hap a fost dus cu vorba de primar, refuzându-i închirierea spațiului aferent din fața localului necesar pentru amenajarea unei terase deschise, se pare că anul acesta va avea aceeași soartă.

În toată lumea civilizată, administrațiile locale acordă spații pentru astfel de terase. Astfel sunt aduse venituri la bugetul local iar cetățenii beneficiază de servicii comerciale necesare în zilele de vară. Totodată este încurajată inițiativa privată iar șomerii au șansa de a găsi un loc de muncă. În fața acestor, argumente mai marii din administrația noastră, găsesc fel de fel de găselniți pentru a plimba cererile patronilor pe tot parcursul verii. Efectul este că sunt mai puțini bani la buget, șanse mai mici de a găsi un job, venituri mai mici pentru patroni și tineri care iau calea Iașului pentru a savura o după-amiază la o terasă.

Domnul Vali Lupu ne-a declarat că „deși a depus toată documentația în timp util la primărie nu se așteaptă să primească un răspuns pozitiv” chiar dacă termenul legal a trecut. În ultima ședință de consiliu, ce poate fi considerată cea mai scurtă ședință din toate timpurile (a durat doar 10 minute), pe ordinea de zi s-a regăsit doar un singur punct. De ce nu s-a pus în discuție și cererea de închiriere pentru terasă?... știu doar dumnealor, cei din conducerea orașului. Noi doar putem bănui că astfel de atitudini, sunt doar răzbunări personale și șicane la adresa celui ce a intrat de curând într-un partid rival partidului din care face parte domnul primar.

Atitudini de acest fel nu fac decât să împiedice bunul mers al orașului, să descurajeze investitori și să nască răutăți și atitudini negative. Pe lângă administratorul pizzeriei Hap Hap mai sunt și alți administratori de astfel de afaceri care se plâng de prigoana administrației locale. Doar că au cerut ca declarațiile dumnealor să nu fie publice pentru a nu fi hărțuiți cu fel de fel de controale și amenințări.

Să sperăm că gândul cel bun are să apară cândva de undeva iar în orașul nostru toate vor reveni la bunul mers.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomVision.Com
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomVision.Com