Webhosting

Red PURPLE BLACK

Administratie locala

Abuzurile primarului sunt plătite din buzunarul contribuabilului

Scris de

Cum totul se plătește pe lumea asta, unul dintre abuzurile făcute de primarul Gabi Istrate s-a întors împotriva sa. Odată cu câștigarea alegerilor din iunie 2012, primarul nostru s-a gândit că primăria și orașul Podu Iloaiei sunt tarlaua personală, și își poate permite să facă orice. Astfel s-a gândit că poate să dea afară pe cine vrea dumnealui din posturi ocupate în litera legii. Așa s-a întâmplat de l-a eliberat din funcția de administrator al orașului pe domnul Florin Perju, angajat legal în perioada când la primărie era domnul Baciu Petru. Domnul Florin Perju, chiar dacă s-a achitat de sarcinile de servici, s-a trezit fără post, fără drept de apel din partea noii conduceri. Acest lucru li s-au întâmplat mai multor angajați: Paul Codru a fost hărțuit până și-a dat demisia de la sala de sport, și mulți angajați stau cu frică și în ziua de azi fiind amenințați. N-am să-i nominalizez pe cei ce se tem, pentru a nu-i pune în pericol.

Doar că, după cum spune o vorbă din străbuni, unde-i lege nu-i tocmeală și ora scadenței a sosit. Domnul Florin Perju a dat în judecată primăria pentru abuzul săvârșit de primar, și după aproape un an și jumătate, prin decizie definitivă, își poate recăpăta postul de administrator al orașului și va primi ca despăgubire salariul ce i se cuvenea pe toată perioada aceasta. Nu știm valoarea dar poate fi estimată la 30 000 lei. Oare acești bani din ce buzunar vor fi plătiți?! Mai mult ca sigur din bugetul local, adică din buzunarul contribuabilului. Abuzurile primarului sunt plătite din buzunarul cetățeanului.

Chiar dacă există hotărâre judecătorească prin care domnul Perju trebuie repus în funcție, administrația locală refuză acest lucru, motiv pentru care păgubitul a depus plângere penală împotriva primarului Constantin Gabriel Istrati. Să vedem cum vor evolua lucrurile în perioada următoare. 

 

Joi, 01 Mai 2014 14:45

1 mai fără terasă

Scris de

Dacă nu sunteți pe o terasă în centru orașului Podu Iloaiei de 1 mai muncitoresc, nu e vina voastră. Doar știți că în orașul nostru nu sunt terase.

Se pare că nici anul acesta nu vom avea terase în orașul nostru. După ce anul trecut patronul pizzeriei Hap Hap a fost dus cu vorba de primar, refuzându-i închirierea spațiului aferent din fața localului necesar pentru amenajarea unei terase deschise, se pare că anul acesta va avea aceeași soartă.

În toată lumea civilizată, administrațiile locale acordă spații pentru astfel de terase. Astfel sunt aduse venituri la bugetul local iar cetățenii beneficiază de servicii comerciale necesare în zilele de vară. Totodată este încurajată inițiativa privată iar șomerii au șansa de a găsi un loc de muncă. În fața acestor, argumente mai marii din administrația noastră, găsesc fel de fel de găselniți pentru a plimba cererile patronilor pe tot parcursul verii. Efectul este că sunt mai puțini bani la buget, șanse mai mici de a găsi un job, venituri mai mici pentru patroni și tineri care iau calea Iașului pentru a savura o după-amiază la o terasă.

Domnul Vali Lupu ne-a declarat că „deși a depus toată documentația în timp util la primărie nu se așteaptă să primească un răspuns pozitiv” chiar dacă termenul legal a trecut. În ultima ședință de consiliu, ce poate fi considerată cea mai scurtă ședință din toate timpurile (a durat doar 10 minute), pe ordinea de zi s-a regăsit doar un singur punct. De ce nu s-a pus în discuție și cererea de închiriere pentru terasă?... știu doar dumnealor, cei din conducerea orașului. Noi doar putem bănui că astfel de atitudini, sunt doar răzbunări personale și șicane la adresa celui ce a intrat de curând într-un partid rival partidului din care face parte domnul primar.

Atitudini de acest fel nu fac decât să împiedice bunul mers al orașului, să descurajeze investitori și să nască răutăți și atitudini negative. Pe lângă administratorul pizzeriei Hap Hap mai sunt și alți administratori de astfel de afaceri care se plâng de prigoana administrației locale. Doar că au cerut ca declarațiile dumnealor să nu fie publice pentru a nu fi hărțuiți cu fel de fel de controale și amenințări.

Să sperăm că gândul cel bun are să apară cândva de undeva iar în orașul nostru toate vor reveni la bunul mers.

Apă și canalizare la standarde europene în Podu Iloaiei

Scris de

Astazi, dl deputat PNL al Colegiului 7, Costel Alexe impreuna cu dl presedinte al CJ Iasi si presedinte PNL Iasi Cristian Adomnitei, au fost pe santierul de la Podu Iloaiei, pentru a vedea stadiul lucrarilor proiectului implementat de Apa Vital (institutie aflata in subordinea Consiliului Judetean Iasi), respectiv "Extinderea si reabilitarea infrastructurii de apa si apa uzata in judetul Iasi", dezvoltat prin Programul Operational Sectorial "Mediu" 2007-2013 (prima etapa) si 2014-2021 (cea de-a doua etapa).

Din partea comunitatii locale, la vizita a participat dl presedinte PNL Podu Iloaiei Ionel Alexa impreuna cu biroul politic local PNL Podu Iloaiei.

Pentru mediul rural si pentru judet implicit, acesta este un proiect extrem de important, la finele caruia peste 90% din populatia din Iasi, Podu Iloaiei, Targu Frumos si Harlau va beneficia de o retea de distributie a apei si de canalizare moderna, a carei lipsa este de neconceput pentru Romania europeana a anului 2014.

După finalizarea lucrărilor din cadrul acestui proiect, un număr de aproximativ 375 de gospodării vor beneficia de branşamente la reţeaua de apă potabilă, iar aproximativ 910 de gospodării vor beneficia de serviciul de canalizare. 

Lucrările cuprind extinderea şi reabilitarea reţelei de canalizare în Podu Iloaiei şi Scobâlţeni cu o lungime de 13,3 km, aducţiune apă în localitatea Scobâlţeni pe o lungime de 2,3 km, extinderea şi reabilitarea reţelei de apă în Podu Iloaiei şi Scobâlţeni cu o lungime de 5,2 km, execuţia a două staţii de pompare apă potabilă în Podu Iloaiei şi Scobâlţeni şi a 7 staţii de pompare apă uzată, inclusiv extinderea conductelor de refulare aferente acestor staţii cu o lungime de 2 km, construirea unui rezervor de capacitatea de 300 mc la Scobâlţeni, proiectarea detaliilor de execuţie aferente lucrărilor.

Lucrările sunt efectuate de Asocierea SC Iasicon SA - Emit Ercole Marelli Impianti Tecnologici S.P.A., cu o valoare de contract acceptată de 14.683.353 lei. 

Data de începere a contractului: 17 iunie 2013. Data de finalizare a contractului: 16 noiembrie 2014.

Se depun dosarele pentru ajutoare la încălzire

Scris de

Începând de luni 28 octombrie 2013, la primărie, vor fi primite dosarele pentru acordarea subvențiilor pentru încălzire cu lemne, gaz, curent electric sau încălzire centralizată. În perioada 1 noiembrie 2013 - 31 martie 2014, unele categorii de persoane beneficiază de subvenții de la stat pentru acoperirea integrală sau a unei părți din cheltuielile cu încălzirea locuinței, dacă îndeplinesc, cumulativ, mai multe condiții. Concret, de ajutorul pentru încălzirea locuinței vor beneficia familiile ori persoanele singure cu venituri reduse, care nu beneficiază de alte forme de sprijin pentru încălzirea locuinței acordate în baza contractelor de muncă sau altor reglementări specifice pentru diverse ramuri economice.

Ajutoarele se acordă și în funcție de veniturile solicitanților, care nu trebuie să depășească anumite sume prevazute de lege. Astfel, ajutorul lunar pentru energie termică se va acorda doar în situația în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este de de maxim 786 lei în cazul familiilor și de maxim 1082 lei în cazul persoanei singure.

A șaptesprezecea ședință de consiliu a fost apreciată atât de invitați cât și de consilieri

Scris de

Joi 24 octombrie a avut loc cea de-a 17 ședință a consiliului local prezidată de domnul consilier independent Florin Zero, încheindu-se astfel prima tură de prezidare de către fiecare consilier în parte. După câte știți, ședințele Consiliului Local sunt prezidate pe rând de către toți consilierii în ordine alfabetică. Ședința următoare din data de 21 noiembrie va fi prezidată de domnul consilier PNL Baciu Florin.

Ședința a avut pe ordinea de zi votarea prognozei investițiilor pentru anul viitor și următorii 3 ani cerută de Consiliul Județean în fiecare toamnă pentru a putea fi prinse în bugetul anului viitor, votarea proiectelor prin care sunt alocate fonduri pentru sărbătorile de iarnă (cadouri, fonduri pentru colindători, bani de artificii, brad, ornamente stradale, etc.), a fost scos de pe ordinea de zi proiectul de

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomVision.Com
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomVision.Com